Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nevidomý Ondra běží za svým snem až do daleké Číny

Nevidomý Ondra Zmeškal začal s běháním minulý rok a svůj první maraton běžel teprve před pár dny 8. května, přesto se nebál a rozhodl se s vodičkou Jitkou Křížovou a ještě nevidomým běžcem Janem Bauerem vyrazit na maraton do Číny.

Nevidomý Ondra Zmeškal začal s běháním minulý rok a svůj první maraton běžel teprve před pár dny 8. května na Volkswagen maraton Praha, přesto se nebál a rozhodl se s vodičkou Jitkou Křížovou a ještě jedním nevidomým běžcem Janem Bauerem vyrazit do Číny, aby zdolali maraton na Velké čínské zdi. Na překážku v podobě slepoty už si zvykl, ovšem teplota vzduchu, vlhkost a 5160 kamenných a jinak velkých schodů, nejsou něco, na co by se člověk mohl připravit.

Ondro, kdy jste odletěli do Číny?

Uteklo to jako voda a do Číny jsme odletěli už v pátek 13. května.

A už se ti ze soboty klepou kolena, nebo se naopak těšíš na úžasný zážitek?

Upřímně, po Pražském maratonu mám k maratonu na Velké čínské zdi trochu větší respekt. Samozřejmě se těším na zážitek, který nám Velká čínská zeď přichystá. Těším se, až jen poběžím a všechny ty starosti s přípravami celé cesty zůstanou kdesi daleko za mnou.  Kolena se mně, doufám, roztřesou, až po doběhu a snad samou radostí.

 Tvůj projekt na HitHitu na podporu tvé cesty měl úžasný úspěch a vybralo se neuvěřitelných 121.500,-Kč, čímž jsi cílovou částku splnil na 152%. Co ty na to?

Náš projekt na Hithitu se opravdu povedl a mám z toho obrovskou radost. Podařilo se tak podpořit na cestě do Číny nejen mne, ale i mého traséra. Moc děkuji všem, kteří mě za mým snem podpořili, protože bez vás by tohle všechno nešlo. Jste nejlepší.

Zároveň ti z toho vyplynulo plno další práce, třeba vyfocení se se spoustou fotek. Jak je s sebou povezete do Číny?

Samo sebou kolem toho není jen radost, ale i starost. Fotky s námi jedou v kufru, tak i svým fanouškům přeju krásný let. 

Jak velký bude váš běžecký tým, který poletí do Číny? Kolik budete mít vodičů?

Do Číny se chystáme dva nevidomý a náš osmičlenný team. Traséra na cestách mně bude dělat můj letitý kamarád Lukáš, který mě do běhání i uvrtal.

Je něco, na co se v Číně vysloveně těšíš?

Na co se vyloženě těším? Hmm… Tamní kulturu, na bonsaje, které v Číně vznikly. Samo sebou se těším na běh po Velké čínské zdi, snad i nějakou čínskou exotickou kuchyň.

Jak bys hodnotil svou běžeckou formu? Jsi dobře připravený na největší závod svého života?

Doufám, že jsem dobře připraven, ale neříkejme hop, dokud nepřeskočíme. Takže, až přijedu, řeknu vám, jestli jsem přípravu náhodou nepodcenil.

Ještě bychom měli připomenout, v čem je pro vás nevidomé maraton na Velké čínské zdi jiný/těžší než jiné maratony?

Nejtěžší bude na zdolání všech těch 5160 kamenných schodů, protože každý bude jiný a, když na ně zkrátka neuvidím, bude to o dost složitější.

Co chystáš po svém návratu a jaké jsou tvé další plány?

Po návratu chystáme přednášky o cestě za Čínským snem. Lidé se budou moci přijít podívat a vyslechnout si nás v Praze, Brně a v Třebíči. Tak určitě neváhejte, budu rád, když dorazíte. Třeba se naučím nějakou čínskou básničku a to by bylo, abyste si ji nepřišli vyslechnout. 

Zbytek výpravy vč. Jitky Křížové a Jana Bauera odlétá do Číny až dnes...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Králová | pondělí 16.5.2016 16:28 | karma článku: 13,23 | přečteno: 165x
  • Další články autora

Jana Králová

Nevědomky jsem založila nový směr svatebních fotek

Dneska mě hodně pobavila moje kamarádka a svatební fotografka Zuzka Zemanová, když mi dala vědět, že jsem byť nevědomky, založila nový kult svatebních fotografií. A lidé se po mě začínají opičit.

10.3.2017 v 11:41 | Karma: 19,72 | Přečteno: 971x | Diskuse| Ona

Jana Králová

A tak jsem udělala svoji aukci obrázků!

Obraz tady, obraz tam, obraz kam se podívám. A tak mi manžel řekl: "Zlato, nechtěla by ses jich nějak zbavit? Už se nedostanu ani do skříně?" Tak jo, překvapivě jsem souhlasila, ale jak? Co aukce pro dobrou věc :)

8.3.2017 v 15:22 | Karma: 10,54 | Přečteno: 204x | Diskuse| Pozvánky, akce

Jana Králová

Vidlačky ve městě

Obě jsme s Anet naplaveniny, takže cestování po našem hlavním městě bývá mnohdy dost zábavné a sem tam se i z cesty stane cíl.

31.10.2016 v 17:08 | Karma: 19,28 | Přečteno: 866x | Diskuse| Ona

Jana Králová

Svatební vyžírka

Být u toho, když dva lidé spojují své životy v dnešní uspěchané době svazkem manželským, je nepopsatelný zážitek. O to víc, když je to po šestnácti letech a dvou dětech.

11.10.2016 v 9:09 | Karma: 20,35 | Přečteno: 1068x | Diskuse| Ona

Jana Králová

Viděti je zlato

Už několik let sleduji vývoj operací na korekci zraku a vždycky jen tak zasněně jsem tu možnost odbyla, až budou operace levnější. Až budou peníze. Až na to bude vhodná chvíle. Až vymyslí nějakou novou metodu.

4.10.2016 v 18:37 | Karma: 16,29 | Přečteno: 477x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Vyřešte nespavost svých dětí
Vyřešte nespavost svých dětí

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 75
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 422x
Jsem člověk, který si rád klade různé otázky, na které následně hledá odpovědi. Ráda píšu a už mi nestačí jen psaní knih, protože se toho kolem tolik děje a blog mi přijde jako rychlejší komunikační kanál. Nejsem idealista, ale přesto bych se chtěla pokusit ve svém životě změnit myšlení některých lidí a posunout tak svět lepším směrem. A je pravda, že mám i divokou fantazii, takže když se mi nepovede změnit tenhle svět, velice pravděpodobně si vymyslím nějaký jiný, lepší :)

Seznam rubrik